Komenskio Logo LogoWriter programa Metodinė medžiaga Moksleivių darbai Fotogalerija Naudingos nuorodos

Logo – kas tai?

Logo pirmiausiai asocijuojasi su vaikais ir jų mokymu, naudojantis naujausiomis technologijos priemonėmis.
Ar galite patikėti, kad kompiuteris – tai ne tik žaidimų automatas ar techninis mokinių žinių tikrinimo įrankis, bet ir priemonė, skatinanti aukščiausio lygio kūrybą, leidžiančią realizuoti vaikams savo sumanymus, netikėčiausias idėjas? Jei taip, tai kurios pasaulio kompiuterinės programos siekia šių tikslų?

Šiam klausimui teigiamas atsakymas būtų: Logo. Kas yra Logo taikliausiai atsakė Haroldas Abelsonas, JAV mokslininkas, drauge su kolega Andrea A. di Sessa išleidęs daugelyje pasaulio universitetų žinomą knygą Turtle Geometry (Vėžliuko geometrija). 1982 metais jis rašė: Logo is the name for a philosophy of education and a continually family of programming languages that aid in its realization (Logo bendriniu vardu vadinama švietimo filosofija ir nuosekli programavimo kalbų, kurios padeda įgyvendinti šią filosofiją, šeima).

Pats Seymouras Papertas apie Logo yra nurodęs, jog tai mokymo filosofija, apimanti vis didėjančią programavimo kalbų, kurias ši filosofija pagimdė, šeimą. Taigi Logo – tai ir pedagoginė filosofija, ir programavimo kalba.

S. Papertas – pasaulyje žinomas kompiuterinės intelektikos specialistas. Pradėjęs tyrinėti kompiuterines sistemas, jų darbo principus bei tobulinimo galimybes, netrukus pajuto, kad norint nagrinėti šią sritį pirmiausia reikia suvokti žmogaus mąstymo principus. Jis penkerius metus (1959–1964) gyveno Šveicarijoje ir dirbo drauge su vienu žymiausių pasaulio psichologų Jeanu Piagetu. Pagrindinis dėmesys buvo skirtas vaikų mąstymo prigimčiai atskleisti, t. y. suvokti, kaip vaikai tampa mąstančiais žmonėmis.

1967 metais Masačiusetso technologijos institute (JAV) S. Papertas pradėjo mokslinius tyrinėjimus kaip sukurti tinkamą vaikams programavimo kalbą. Jis nė kiek neabejojo savo idėja, jog vaikams kuriama kalba turi būti tokia pat galinga, kaip ir profesionalios programavimo kalbos. Tačiau kartu ji turėjo padėti nesunkiai įsitraukti pradedantiesiems į programavimą.

Greitai buvo sukurta pirmoji Logo versija. Logo pavadinimas šiai kalbai buvo parinktas norint parodyti, kad pirmiausia ši kalba skiriama bendravimui, žodinei, simbolinei informacijai, perduodamai kompiuteriui (gr. logos – kalba, žodis), ir tik paskui skaičiavimams.

Programavimo temos vaikams sunkiai įveikiamos be vaizdinių, grafikos priemonių. Todėl greitai S. Papertas pasiūlo žaismingą animacinę priemonę – vėžlį, kuris galėtų būti įdomus bet kurio amžiaus besimokančiajam. Šiuos lūkesčius vėliau patvirtino praktika ir vėžlys tapo populiaria vaikų mokymo priemone.

Logo tyrinėjimo darbai paskatino S. Papertą parengti knygą, kuri, pasirodžiusi 1980 metais, sukrėtė pasaulį. Apie ją buvo kalbama pasaulio edukologų susitikimuose, konferencijose, retas žurnalas necitavo jos ištraukų.
Tai buvo Mindstorms: Children, Computers and Powerful Ideas. Tik po penkiolikos metų ji išversta į lietuvių kalbą: Minčių audros: vaikai, kompiuteriai ir veiksmingos idėjos (Vilnius: Žara, 1995).


Komenskio Logo LogoWriter programa Metodinė medžiaga Moksleivių darbai Fotogalerija Naudingos nuorodos

į svetainės pradžią


Laiškus su klausimais ir komentarais siųskite adresu: logo@delfi.lt
Atnaujinta 2000 m. spalio 20 d.